Kirjaudu MaRan jäsensivuille

Hiihtokeskus- ja ohjelmapalvelualoja koskeva sovittelu käynnistyi

28.11.2017

Valtakunnansovittelija Minna Helle aloitti tiistaina 28.11. MaRan ja Palvelualojen ammattiliitto PAMin välisen työriidan sovittelun. Sovittelu jatkuu tällä viikolla.

Riita koskee MaRan viime viikolla julistamaa, hiihtokeskuksia ja ohjelmapalveluyrityksiä koskevaa työsulkua. Työsulku sijoittuu ajalle 8.12.2017–18.12.2017, ja sen kesto on kaksi päivää. Sulku toteutetetaan yrityksissä eri päivinä.

Työsulku julistettiin, jotta sovittelu osapuolten kesken saataisiin käynnistymään mahdollisimman pian. Tarkoituksena on varata valtakunnansovittelijalle aikaa työriidan ratkaisemiseksi ennen joulusesonkia. Joulusesonki on matkailukeskusten tärkein sesonki.

MaRa ja PAM neuvottelivat hiihtokeskusten ja ohjelmapalveluyritysten uusista työehdoista lokakuun puolivälistä asti. MaRa tarjosi kummankin toimialan työntekijöille syntyneen yleisen linjan mukaiset palkkaratkaisut. PAM ilmoitti, että he haluavat enemmän. MaRa koki, etteivät osapuolet saavuta yhteisymmärrystä palkkaehdoista ilman valtakunnansovittelijan apua.

MaRan tiedote 22.11.2017

Lisätietoa:
toimitusjohtaja Timo Lappi, 040 734 5549

Yhteistyökumppanit

Fennia Hartwall Hartwa Trade Valio Saarioinen Accountor Metos Santa Maria Paulig Winpos Läntmannen Unibake