Nuorten ura- ja koulutusvalintoihin keskittyvä Kunkoululoppuu.fi-sivusto esittelee helmikuussa korostetusti verkkosivullaan ja sosiaalisen median kanavissaan matkailu- ja ravintola-alaa. Alan kuukauden teemana on merkityksellinen työ.

Kunkoululoppuu.fi-sivusto antaa tietoa peruskoulun ja toisen asteen jälkeisistä opiskelupaikoista sekä vinkkejä työelämästä, yrittäjyydestä, kesätyöstä ja eri aloista. Sivustolla ja Kun koulu loppuu -somekanavissa vietetään helmikuussa erityistä matkailu- ja ravintola-alan teemakuukautta. Sen tavoitteena on  vahvistaa alan ja sen koulutuksen positiivista imagoa myös haastavana korona-ajanjaksona. Lisäksi MaRa tukee teemakuukausiyhteistyöllä omalta osaltaan kevään yhteishakuja, jotta mahdollisimman moni yläkoululainen hakisi alan ammatilliseen oppilaitokseen ja toisen asteen suorittanut ammattikorkeakouluun restonomiopintoihin.

Yhteishaut starttaavat piakkoin. Toisen asteen (ammatilliset oppilaitokset ja lukiot) yhteishaku on kuukauden mittainen: 23.2.–23.3. Korkea-asteen (ammattikorkeakoulut ja yliopistot) osalta yhteishaku kestää kaksi viikkoa: 17.–31.3.

Matkailu- ja ravintola-alan teemakuukauden teemana on merkityksellinen työ. Teema valittiin, koska tämän päivän nuoret odottavat työltä tärkeiden asioiden toteuttamista. Teemakuukauden aikana pyritään aitojen esimerkkien avulla konkretisoimaan, kuinka myös matkailu- ja ravintola-alan työtehtävissä pystyy tekemään merkityksellistä työtä.

Teemakuukauden sisältö toteutetaan yhteistyössä Oikotien kanssa. MaRa kannustaa jäsenyrityksiään jakamaan #merkityksellinentyö-somepostauksia niin Instagramissa, Facebookissa kuin Twitterissäkin.