Osaaminen Näkyviin on Sitran organisoima kampanja, jonka tavoitteena on edistää työllisyyttä, työpaikkojen menestymistä sekä ihmisten hyvinvointia, osallisuutta ja sivistystä. Julkisella keskustelulla pyritään vahvistamaan ymmärrystä muun muassa siitä, miten osaaminen on itsessään arvokasta ja kuinka kyky tunnistaa omaa osaamista on nykyään monesti myös työllistymisen ehto. Kampanja toteutetaan viikoilla 35–36. Myös MaRa on mukana kampanjassa.

Kampanjaan osallistuu yli 350 yritystä, oppilaitosta, järjestöä ja työmarkkinatoimijaa. MaRa tuo omissa viesteissään esille erityisesti jatkuvan oppimisen näkökulmaa ja osaamisen syntymistä työpaikoilla. 

– Mara-alan työpaikoilla työntekijöillä on paljon kehittymisen paikkoja. Osaamisen kehittyminen on mielekästä ja arvokasta – se luo osaltaan tunnetta työn merkityksellisyydestä, MaRan koulutuspoliittinen asiantuntija Minna Halmetoja kuvaa MaRan kampanjakirjoitusten pääsanomaa.

Kampanjakirjoituksissa on haastateltavana Mäntän Klubin ja Hotelli Keurusselän toimitusjohtaja Iris Mäkinen.

– Osaaminen Näkyviin -kampanjan sanoma on itsessään tärkeä. Lisäksi se mahdollistaa mielekkään tavan tuoda matkailu- ja ravintola-alaa esille positiivisesti. Samalla voimme pyrkiä vahvistamaan alan vetovoimaa ja alan yritysten työnantajakuvaa, Halmetoja tähdentää.

Kampanjan aihetunniste on #OsaaminenNäkyviin.

 

Lue myös

Mara-alalla tuetaan osaamisen kertymistä työssä

Osaaminen näkyviin – lisämahdollisuuksia mara-alallakin