Kesätyön tarjoaminen on hyvä tapa vaikuttaa nuorten valintoihin ja rakentaa vetovoimaista mielikuvaa matkailu- ja ravintola-alasta. MaRa on mukana toimialakumppanina Vastuullinen kesäduuni 2020 -kampanjassa ja kannustaa jäsenyrityksiään osallistumaan siihen.

Vastuullinen kesäduuni on Oikotie Työpaikkojen luotsaama kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan 14–29-vuotiaille nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja.

Osallistuminen kampanjaan tuo yritykselle näkyvyyden kampanjasivustolla ja somessa. Kampanjaan osallistuvilla yrityksillä on mahdollisuus ilmoittaa organisaation kesätyöpaikat veloituksetta Oikotiellä, josta ne tulevat näkyviin myös kampanjasivustolle.

Nuoren palkkaaminen kesätöihin on vastuullinen ja yhteiskunnallisesti merkittävä teko. Osallistumalla kampanjaan yritys voi kehittää kesätyöprosessejaan hyödyntämällä kampanjaan kuuluvia työkaluja ja materiaaleja. Osallistuva yritys saa käyttöönsä muun muassa Vastuullinen kesäduuni -logon sekä muita kampanjamateriaaleja, joiden avulla voi viestiä positiivista työnantajakuvaa nuorille, asiakkaille sekä muille sidosryhmille, kuten suurelle yleisölle.

Vastuullinen kesäduuni -kampanjan osallistuvat yritykset sitoutuvat noudattamaan hyvän kesätyön periaatteita, jotka auttavat tekemään kesätyökokemuksesta positiivisen.
 

Vastuullinen kesäduuni, hyvän kesätyön periaatteet:

  1.  Hyvä hakijakokemus
  2.  Mielekäs työ
  3.  Perehdytys ja ohjaaminen
  4.  Oikeudenmukaisuus
  5.  Kohtuullinen palkka
  6.  Kirjallinen työsopimus ja -todistus

 

Kampanjan osallistumismaksut

Mikroyrittäjät (alle 10 työntekijää) 20 € + alv (ei sisällä työpaikkailmoituksia)

Pienet ja keskisuuret työnantajat (alle 250 työntekijää) sekä kuntatoimijat 390 € + alv (sisältää kesätyöpaikkailmoitukset)

Suuret ja 1000PLUS yritykset (yli 250 työntekijää) 780 € + alv (sisältää kesätyöpaikkailmoitukset)

 

Lisätietoa ja ilmoittautuminen Vastuullinen kesäduuni 2020 -kampanjaan.