Sadat työnantajat ovat vuosien aikana tehneet arvokasta työtä vahvistamalla nuorten työelämäosaamista sekä luottamusta omiin taitoihinsa. Vastuullinen kesäduuni -kampanja auttaa työnantajia ymmärtämään nuorten odotukset työelämää kohtaan ja kehittämään kesätyöprosesseja omassa organisaatiossaan. Vastuullinen kesäduuni 2017 -kampanjan tavoitteena on tarjota nuorille entistä enemmän vastuullisia työpaikkoja sekä auttaa nuoria tunnistamaan omia vahvuuksiaan ja kehittämään kesätyönhakuun liittyviä taitoja. – Nuorten hyvillä kesätyökokemuksilla ja omien vahvuuksien löytämisellä on suuri merkitys. Vastuullisissa kesätyöpaikoissa työskennelleistä 85 prosenttia olikin valmis suosittelemaan työnantajaansa kavereilleen, Vastuullinen kesäduuni -kampanjan projektijohtaja Päivi Salminen-Kultanen kertoo. Lue lisää TAT:n tiedotteesta. Vastuullinen kesäduuni 2017 -kampanja käynnistyi 1.11.2016. Ilmoittautuminen kampanjaan osoitteessa: kesaduuni.org/ilmoittaudu Vastuullinen kesäduuni 2017 -kampanja on Taloudellinen tiedotustoimisto TATin, T-Median, Soneran, Nokian, Destian, S-ryhmän ja Oikotie Työpaikkojen yhteinen kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän laadukkaita kesätyöpaikkoja. Kampanjan työnantajat ovat sitoutuneet kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen: hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja todistus. Vuonna 2016 kampanjaan osallistui 327 työnantajaa, jotka tarjosivat 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa.   Lisätietoa: Päivi Salminen-Kultanen, paivi.salminen-kultanen(at)t-media.fi puh. 040 727 9717