Kirjaudu MaRan jäsensivuille

Vastuullinen kesäduuni -kampanja haastaa matkailu- ja ravintola-alan työnantajat tarjoamaan kesätöitä

10.02.2016 I JÄSENUUTISET

Vastuullinen kesäduuni -kampanja haastaa matkailu- ja ravintola-alan työnantajat tarjoamaan nuorille laadukkaampia kesätöitä ja kehittämään omia kesätyöprosessejaan. MaRan jäsenet hyötyvät kampanjan alennetuista osallistumismaksuista: alle 10 hengen yritykset 20 € + alv ja suuremmille yrityksille 200 € + alv (norm. 400 € + alv.)

Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median yhdessä luotsaama Vastuullinen kesäduuni -kampanja käynnistyy kuudetta kertaa ja haastaa matkailu- ja ravintola-alan työnantajat tarjoamaan nuorille laadukkaampia kesätöitä ja kehittämään omia kesätyöprosessejaan. Tänä vuonna kampanja nostaa kesätyön jälleen uudelle tasolle: haastavasta taloustilanteesta huolimatta on tärkeää tarjota nuorille hyviä työelämäkokemuksia, jotka luovat pohjan alan vetovoimalle.

Kampanjan suojelija Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio uskoo kesätyön kasvattavan tulevaisuuden menestyksen rakentajia:  

– Kesätyöntekijät ovat yritykselle erinomainen mahdollisuus saada uusia, raikkaita näkemyksiä toimintaansa. Työnantajilla on myös iso vastuu siinä, millaisen kuvan he antavat nuorille suomalaisesta työelämästä ja -kulttuurista. Nuoria on kohdeltava samalla tavoin, eli yhtä hyvin, kuin muitakin työntekijöitä.  

Tänä vuonna fokuksessa ovat erityisesti nuorten kesätyönhakutaidot sekä omien vahvuuksien esilletuominen. Ympäri Suomen kiertävä VKD16 Pop Up -kiertue tarjoaa työnantajille uuden tavan jalkautua nuorten pariin. Yhdessä työnantajien kanssa sparraamme nuoria heidän omien vahvuuksiensa esille tuomisessa kesätyönhaussa - auttaminen on sisältömarkkinointia parhaimmillaan!

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.

Kampanjan osallistumismaksu on alle 10 hengen yrityksille 20 € + alv ja muille MaRan jäsenille 200 € + alv (suuryrityksille norm. 400 € + alv.) Summa on pieni, mutta kannattava investointi vetovoimaiseen työnantajakuvaan sekä vastuullisuuteen. Osallistuminen tuo näkyvyyden kampanjasivustolla, oikeuden käyttää Vastuullinen kesäduuni -logoa ja kampanjamateriaalia (flyereita, julisteita, Vastuullinen kesäduunin toimintaopasta) sekä mahdollisuuden osallistua kesäduunikilpailuun ja koulutuksiin. Osallistumismaksuun sisältyy myös mahdollisus ilmoittaa kesätyöpaikoista Oikotiellä ja kampanjasivustolla ilman erillistä maksua.

Ilmoittaudu mukaan kampanjaan osoitteessa http://www.kesaduuni.org/ tai pyydä lisätietoja: Päivi Salminen-Kultanen, projektijohtaja, paivi@t-media.fi

Kampanjan hyödyt

  • Vastuullisesti hoidettu kesätyöprosessi parantaa nuorten käsityksiä työelämästä ja vahvistaa yrityksen työnantajakuvaa
  • Mukana olevat yritykset pääsevät kertomaan itsestään vastuullisena ja kiinnostavana työnantajana. Kampanja tarjoaa myös näkyvyyden nuorten suuntaan verkossa: kampanjasivut, some-kanavat, kampanjamateriaalit.
  • Uutta! Ympäri Suomen kiertävä VKD16 Pop Up -kiertue sparraa nuoria työnhaussa ja tarjoaa työnantajille uuden tavan jalkautua nuorten pariin – auttaminen on sisältömarkkinointia parhaimmillaan.
  • Kampanja pureutuu kesätyöprosessin eri teemoihin (hakuvaihe, perehdytys, työn mielekkyys…) ja nostaa esiin kampanjassa mukana olevien työnantajien parhaita kesätyökäytäntöjä.
  • Yritykset pääsevät myös kehittämään kesätyöprosesseja yhdessä muiden työnantajien kanssa (Vastuullisen kesätyön toimintaopas, koulutukset esimiehille) ja Parhaimmat kesätyökäytännöt -seminaarit.
  • Kampanjamateriaali yrityksenne oman henkilöstön sitouttamiseksi ja hyvän kesätyökokemuksen tarjoamiseksi nuorille.
  • Kilpailu vuoden vastuullisimman kesätyönantajan tittelistä.
  • Kesätyöpaikkailmoitukset ilman erillistä maksua Oikotielle ja kampanjasivustolle.

Yhteistyökumppanit

Fennia Hartwall Hartwa Trade Valio Saarioinen Accountor Metos Santa Maria Paulig Winpos Läntmannen Unibake