Kirjaudu MaRan jäsensivuille

MaRan jäsenet keränneet suurimmat potit Jano-ravintolakampanjassa

23.05.2012


UNICEFin Jano-ravintolakampanja on päättynyt tältä keväältä. Ideana oli kerätä varoja puhtaan veden turvaamiseksi lapsille katastrofitilanteissa. Kampanjaan osallistuneissa ravintoloissa ja kahviloissa asiakkailla oli mahdollisuus osallistua keräykseen tekemällä lahjoitus laskun maksun yhteydessä.  Ravintolakampanjan eniten varoja kerännyt kolmikko muodostui MaRan jäsenistä.

Ravintola Kappelilta yli 4 000 euron edestä puhdasta vettä lapsille

Tämän vuoden parhaat tuotot, 4 080 euroa, sai kokoon ravintola Kappeli. Toiseksi eniten varoja, 3 430 euroa, keräsi ravintola Vltava. Kaksi suurimmat tuotot tahkonnutta ravintolaa kuuluu HOK-Elannon ravintolaketjuun. Kolmanneksi parhaaseen tulokseen 2 900 eurolla ylsi Helsinki-Vantaan lentokentällä toimiva SSP-Ravintoloiden Cafe Tori.

– Tämä vuosi oli ennätyksellisen tuottoisa. Voittajaravintolan keräämä potti oli yli puolet suurempi kuin viime vuoden suurin kerätty summa. Kaikkiaan Jano-viikkojen tuotot kohosivat 230 000 euroon ja kasvoivat 30 %:lla, hehkutti UNICEFin pääsihteeri Marja-Riitta Ketola.

Kampanjassa mukana yli 400 ravintolaa ja kahvilaa

Kampanja-aika oli reilut kaksi viikkoa, 26.4. - 13.5. Jano-viikkoihin osallistui yli 400 ravintolaa ja kahvilaa, jotka yhdessä saivat kasaan huimat 90 000 euroa. Varoja kerättiin myös lipaskeräyksenä vapaaehtoisvoimin. Keräystuotolla autetaan lapsia Afrikan Sahelin alueella, jossa yli miljoona alle viisivuotiasta lasta kärsii vakavasta aliravitsemuksesta kuivuuden aiheuttaman ruoka- ja vesipulan vuoksi.

MaRa on tukenut Jano-kampanjaa aktiivisesti, ja kiittää sydämellisesti kaikkia Jano-viikkoihin osallistuneita jäseniään. Ensi keväänä mukaan toivotaan yhä enemmän yrityksiä ympäri Suomen.


Lisätietoja kampanjasta:
UNICEFin verkkosivut

 


Yhteistyökumppanit

Fennia Hartwall Hartwa Trade Valio Saarioinen Accountor Metos Santa Maria Paulig Winpos Läntmannen Unibake